The Wrong Man(1956)
Narator: “ This is Alfred Hitchcock speaking. In the past, I have given you many kinds of suspense pictures. But this time, I would like you to see a different one. The difference lies in the fact that this is a true story, every word of it. And yet it contains elements that are stranger than all the fiction that has gone into many of the thrillers that I’ve made before.”
Vrtoglava lista filmova. Vrtoglave kritike. Vrtoglavo sve. Odgledala sam bar petnaest njegovih filmova. I neću se zaustaviti. Gledaću ih danas, sutra, prekosutra. Gledaću ih ceo život. Trudiću se da ih nikada ne zaboravim. Pamtiću Gregori Peka u „Spellbound“. S uživanjem ću se sećati kako princeza od Monaka u svojoj elegantnoj haljini preskače ogradu u „Rear Window“. I naravno, moraću da volim Keri Granta. Jer, očigledno je da ga je ON obožavao. Alfred Hičkok.
Prvi kadar filma „The Wrong Man“ govori mi da sam odabrala dobar film. Nesumnjivo. Jer, danas je mnogo teško naći dobar film. Treba da se kopa. Treba da se iskopa ukus. Zato nisam mogla da ne pogledam čuvenog Frenka sa divljeg zapada u Hičkokovom ostvarenju. Henri Fonda. Ovo je priča o nevinom čoveku koji je pogrešno optužen. Čitavih dvadeset i sedam sekundi traje prvi kadar. Tu su čovek i njegova senka. Svetlost i tama. Likovno usaglašeni kadar. Film noir! Pre svega, ovaj film je interesantan zbog veoma dobro skrojenog scenarija. U ovom filmu nema „viška“. Jedna stvar vodi ka drugoj. U jednoj minuti gledanja, uspećete da saznate sve o glavnom liku, basisti Meniju. Uspećete da prepoznate simbole. Razmišljaćete. Nema podvlačenja. Sve ćete uspeti da odgonetnete. Ukoliko umete da gledate.
Alfred Hičkok nije snimio samo jedan film noir. Pre „The Wrong Man-a“ snimio je „Shadow of a Doubt(1943), „Notorious“(1946) i naravno, ne manje izuzetan film „Strangers on a Train“(1951) po romanu Patricije Hajmist.
Sve bi ovo besmileno ako bih preskočila Veru Majls. Nju nikada neću moći da zaboravim. Zbog prve godine studija. Zbog remek-dela Džona Forda „The Searchers“(1956). Zbog vesterna.